CEO Take-Two tłumaczy powody zakupu Zyngi; znane tytuły otrzymają gry mobilne

CEO Take-Two podzielił się powodami wczorajszego zakupu Zyngi.

Take-Two przejęło wczoraj amerykańskiego producenta gier mobilnych, firmę Zynga. Wydarzenie to jest ważne z kilku powodów. Po pierwsze jest to największa tego typu transakcja w historii branży gier. Po drugie sprawia, że Take-Two jest liderem nie tylko w kategorii gier konsolowych i pecetowych, ale także gigantem na rynku mobilnym.

Oczywiście mogliśmy domyślać się powodów tej decyzji. Na szczęście nie musieliśmy długo czekać, by otrzymać potwierdzenie krążących w sieci spekulacji. W prezentacji dla inwestorów Strauss Zelnick, CEO Take-Two, skomentował transakcję i przedstawił możliwości, jakie ona daje.

W prezentacji znalazła się w między innymi grafika, na której przedstawiono korzyści płynące z zakupu Zyngi. Mianowicie Take-Two nabyło doświadczony zespół, mający w dorobku wiele niezwykle popularnych tytułów. Firma uzyskała także możliwość przeniesienia największych swoich marek na poletko gier mobilnych, w tym serii GTA, Red Dead Redemption, BioShock czy Max Payne.

Strauss Zelnick podzielił się dodatkowym komentarzem w trakcie Q&A.

Prawdopodobnie najważniejszym jest, że wspólnie z Zyngą uzyskaliśmy możliwość optymalizacji procesu tworzenia nowych tytułów, zarówno z produkcyjnego, jak i wydawniczego punktu widzenia – tytułów bazujących na własności intelektualnej Take-Two. Wierzymy, że posiadamy najlepszą kolekcję marek pecetowych oraz konsolowych w branży interaktywnej rozrywki, ale ich potencjał w kontekście gier mobilnych oraz free-to-play na całym świecie pozostaje niewykorzystany.

Źródło:
Przemysław Dygas - GRY-OnLine


Klemens
2022-01-11 11:22:47